Oba dirkača McLarna, Lando Norris in Oscar Piastri, ki sta na VN Las Vegasa osvojila 2. in 4. mesto, sta bila diskvalificirana! Izguba lepega števila točk je v boj za naslov vrnila Maxa Verstappna, ki je zdaj ujel Avstralca in za Angležem zaostaja le še za 24 točk.
Že med dirko smo lahko opazili, da McLaren znova ne deluje tako konkurenčen, kot smo ga bili vajeni na večini letošnjih dirk. Predvsem je bilo močno opazno iskrenje izza obeh bolidov na ravninah. Kot kaže, so se v Wokingu ušteli pri nastavitvah in dirkalnik v iskanju hitrosti preveč približali tlom, saj sta bila tako Lando Norris kot Oscar Piastri po dirki pozvana na zagovor pri komisarjih.
Ti so ob pregledu ugotovili, da je bila pri obeh deska oz. drsna plošča pod dirkalnikom pod minimalno dovoljeno debelino. Ta mora po dirki znašati vsaj 9 milimetrov. Po nekaj urah čakanja je bila diskvalifikacija obeh tudiuradno potrjena.
Ob tem je bilo sploh nenavadno, da je Norris v zadnjih dveh krogih proti vodilnemu Maxu Verstappnu izgubil kakšnih 10 sekund. Zdaj lahko sklepamo, da je poskušal še dodatno omejiti obrabo, a glede na dokumente komisarjev neuspešno.
Angležem se je torej ponovila zgodba Ferrarija z letošnje VN Kitajske. Spomnimo, Lewis Hamilton je bil prav po zaslugi te kršitve kaznovan z diskvalifikacijo, njegova deska je odstopala le za pol milimetra. Na isti dirki je nehvaležno oznako “DSQ” prejel tudi njegov moštveni kolega Charles Leclerc, a iz drugih razlogov.
Dokument, ki je na zagovor pozval dirkača McLarna. Foto: Formule 1
Govorice potrjene?
Je dvojna diskvalifikacija razkrila, da so govorice po VN Brazilije resnične? V svetu formule ena so namreč po akciji v Interlagosu zaokrožile informacije, da naj bi FIA ugotovila ilegalne prakse pri številnih moštvih in to prav na račun spodnje drsne plošče. Odkrili naj bi, da uporabljajo takšne, ki se na toploti razširjo, s čimer zmanjšajo obrabo in hkrati omogočijo nižjo višino dirkalnika.
Zaradi tega naj bi se nekateri šefi ekip obrnili na tehničnega direktorja pri krovni avtomobilistični organizaciji. Že na naslednji dirki sta bila torej zaradi pretirane obrabe diskvalificirana oba McLarna. Naključje? Verjetno ne.
Kaj je drsna plošča?
Drsna plošča, znana tudi kot deska (plank, op.a.), je obvezen del na spodnji strani dirkalnika. Prvič so jo uvedli leta 1994, uporabljajo pa jo tudi v drugih dirkalnih kategorijah. Gre za ravno desko, običajno izdelano iz steklenih vlaken ali lesenega kompozita, ki zagotavlja minimalno oddaljenost od tal in regulira talni učinek za boljšo vodljivost vozila.
Drsna plošča na Haasu, leta 2023. Foto: Profimedia
Verstappen dve dirki pred koncem povsem v boju za naslov
Ko McLarnoma odštejemo 18 oz. 12 točk, medtem ko je Verstappen v Las Vegasu osvojil maksimalnih 25, se situacija na lestvici močno zaplete.
Naenkrat znaša prednost Angleža (390) le še 24 točk, medtem ko je Avstralca (366) Nizozemec že ujel. Do konca je na voljo še precej točk. Na sporedu sta sicer le še dve veliki nagradi, a na naslednji v Katarju bo tudi zadnji sprint sezone. Skupaj je torej na voljšo še maksimalnih 58 točk.
Norris ima seveda usodo še vedno povsem v svojih rokah. Če bi do konca osvojil zgolj druga mesta, Max pa bi vse preizkušnje dobil, bi mu po dirki v Abu Dabiju ostalo še devet točk naskoka. Dovolj za naslov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!